Eşitlilik, hakkaniyet ve kapsayıcılığı tüm çalışmalarının kalbine koyarak anlamlı markalar devrimi ile kadının güçlendirilmesini destekleyen L’Oréal Türkiye, cinsiyet eşitsizliği ile mücadele etmek için 111 yıl önce ilk kadın hakları dergisi Kadınlar Dünyası’nı yayımlamaya başlayan Nuriye Ulviye Mevlan Civelek’i günümüze taşıyor.
Civelek, yayımladığı yazılar ve kurduğu dernek ile kadınların yükseköğrenime girişi, kamuda çalışmalarının yolunu açarken kadın hakları, eşitlik gibi kavramların toplumda yüksek sesle duyulmasında öncü oldu. Kadınlar Dünyası’nın 1913 yılından yayımlanan ilk sayısını Civelek’i onurlandırmak için orijinal sayfalarıyla birlikte günümüz Türkçesi ile paylaşan L’Oréal Türkiye, 6 Şubat depremlerinde tamamen yıkılan Hatay’ın Kırıkhan ilçesindeki Nuriye Ulviye Civelek adını taşıyan halk kütüphanesinin renovasyonuna da destek verecek.
İlk kadın hakları dergisi Kadınlar Dünyası’nın ve ilk kadın hakları cemiyeti “Osmanlı Kadın Hakları Savunma Derneği”nin kurucusu Nuriye Ulviye Mevlan Civelek, kadınlarının yükseköğrenim görebilmeleri ve kamuda çalışabilmeleri gibi dönemin ilerici kadın hareketlerini tutku ile savunarak cinsiyet eşitliği konusunda toplumsal farkındalığın oluşmasına katkı sağladı. 20 yaşında “Bugünkü Hayat Yenilik İstiyor” diyerek yayımladığı “Kadınlar Dünyası Dergisi” ile Osmanlı toplumunda cinsiyet eşitliğinin sağlanacağı bir dünya hayaliyle çalışmalarını sürdüren Civelek’in ilham veren hikayesini, döneme damgasını vuran dergisinin ilk sayısını bugüne kadar sektöre damga vurmuş projeleri ile harmanlayarak paylaşan L’Oréal Türkiye, kadınların yolunu bilim, eğitim ve istihdam desteği ile aydınlatacak projeleri hayata geçirmeyi sürdürüyor.
“Dünyayı Harekete Geçiren Güzelliği Yaratıyoruz” varoluş amacıyla bugüne kadar faaliyet gösterdiği her alanda, kadınların güçlendirilmesini destekleyen projeleri ile sektöre öncülük eden L’Oréal Türkiye, 7 yıldır üst üste Bloomberg ve Equileap Cinsiyet Eşitliği Endeksi ve Raporlarında üst sıralardaki yerini koruyarak sektörde fark yaratan, güçlü ve somut çalışmalara imza atmayı sürdürüyor.
‘Cinsiyet eşitliği konusunda farkındalığı artırmak uzun bir yol’
Cinsiyet eşitliği konusunda toplumsal ve bireysel farkındalığı yükseltmenin ancak uzun bir dönüşüm yolcuğunu desteklemekten geçtiğini dile getiren L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, “Nuriye Ulviye Hanım’ın “Bugünkü Hayat Yenilik İstiyor” diyerek güçlü duruşu ile yayımladığı Kadınlar Dünyası Dergisi’nin ilk sayısına ait bu kopya ile dönemin toplumsal farkındalığını yaratmak adına kendisinin ve çalışma arkadaşlarının ne kadar tutkulu ve cesur adımlar attığına şahit olduk. Sadece bu adımın 111 yıl önce atılmış olması değil; dönemin tüm zorlu şartlarına rağmen tutku ile hayata geçirilmesi, cinsiyet eşitliği konusuna yeni bir bakış ve nefes kazandırması ve cinsiyet eşitliğine ait dönüşüm yolculuğunda başlangıç noktasını aydınlatan tarihsel bir kanıt niteliği taşımasını çok değerli buluyorum. Bu dönüşüme bugüne kadar katkı sağlayan, ilham olan ve güç veren tüm kadınlarımız sayesinde bugün daha güçlü bir noktadan, gidecek yolumuzun halen daha uzun ve zorlu olduğunu bilmekle beraber büyük bir cesaret ve umutla ilerliyoruz. Dileğimiz aslında hiç değişmedi; 111 sene önce bu uğurda çalışan Nuriye Ulviye Hanım gibi, kadının güçlendirilmesi vurgusunu yapmak zorunda hissetmeyeceğimiz günlere duyduğumuz arzu ve istekle çocuklarımızın cinsiyet eşitliğini güçlü bir biçimde destekleyen bir toplum parçası olarak eşit, kapsayıcı ve hakkaniyetli bir biçimde hayatlarını sürdürmeleri. Bugünkü hayata yenilik katan tüm kadınların 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nü yürekten kutluyorum” dedi.
L’Oréal Türkiye’de cinsiyet eşitliği önce şirket içerisinde başlıyor
1000’den fazla çalışanı bulunan L’Oréal Türkiye Genel Müdürlüğü’nde kadın çalışanların oranı yüzde 65’ken, şirketin tüm yönetici seviyelerinde bu oran yüzde 51. L’Oréal Türkiye Ülke Yönetim Komitesi’nin ise yüzde 56’sı kadınlardan oluşuyor.
L’Oréal Grup’ta ise kadınlar, yönetim kurulu üyelerinin yüzde 50’sini, icra kurulu üyelerinin yüzde 32’sini, tüm kilit pozisyonların yüzde 57’sini ve uluslararası marka direktörlerinin yüzde 61’ini oluşturuyor. Kadınların organizasyonların tüm seviyelerinde yükselmeleri ve başarılı olmaları için yeni yollar inşa eden L’Oréal Grup bünyesinde, 4 bini aşkın bilim insanı görev yapıyor ve bu sayının yüzde 64’ünü de yine kadınlar oluşturuyor. Aynı zamanda L’Oréal Grup çatısı altında icat edilen patentlerin yüzde 55’i kadınlara ait.
L’Oréal Türkiye’den Türkiye’nin ilk kadın hakları savunucularından Nuriye Ulviye Civelek’e saygı projesi
Anlamlı markalar devrimiyle kadının güçlendirilmesi için birbirinden güçlü projelere imza atan L’Oréal Türkiye, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde cinsiyet eşitsizliği ile mücadelede rol model olarak öne çıkan Nuriye Ulviye Mevlan Civelek’e saygı projesi hayata geçiriyor. Kadın hakları konusunda öncü çalışmalarının yanı sıra eğitime verdiği önem ile de tanınan Civelek’in adını taşıyan kütüphane Hatay’ın Kırıkhan ilçesinde bulunuyor. L’Oréal Türkiye, 6 Şubat depremlerinden hasar görerek tamamen yıkılan Kırıkhan Nuriye Ulviye Civelek İlçe Halk Kütüphanesi’nin renovasyonuna destek oluyor.
L’Oréal, “Bilim Kadınları İçin” programı ile bilimde cinsiyet eşitsizliği ile mücadele ediyor
L’Oréal, hayatın her alanında olduğu gibi bilimde de yaşanan cinsiyet eşitsizliğinin önüne geçerek, bilim kadınlarını desteklemek ve yeni nesillere ilham kaynağı olacak yeni rol modelleri yaratmak amacıyla 25 yıldır globalde, 21 yıldır ise Türkiye’de “Bilim Kadınları İçin” programını yürütüyor. UNESCO Türkiye Milli Komisyonu ile yürütülen ve Türkiye’nin en uzun soluklu fayda projelerinden biri olan proje kapsamında bugüne kadar 120 bilim kadını desteklendi. Cumhuriyet’in 100. Yılında Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ile iş birliği gerçekleştirilerek, bilim insanı olmayı hedefleyen genç kadınlara özel mentorluk ve burs programını hayata geçirildi. ‘Bilim Kadınları İçin’ programı ile bilim kadınlarına sadece son 10 yılda yaklaşık 4 milyon TL’lik destek sağlandı.
L’Oréal hayata geçirdiği fonlarla da kadının güçlendirilmesine destek veriyor
L’Oréal Grubun, “Gelecek için L’Oréal” programı kapsamında dünyada acil çözüm bekleyen sorunların çözümü için ayırdığı 150 milyon €’luk fonun 50 Milyon €’luk kısmı dezavantajlı kadınları destekleyen, kadınların güçlendirilmesini hedefleyen sivil toplum kuruluşlarının projeleri için kullanılıyor. Türkiye’den KAMER Vakfı ve İMECE İnisiyatifi Derneği bu fondan destek alan sivil toplum kuruluşları oldu. KAMER Vakfı, kadınlara karşı şiddetle mücadele etmeyi, kadınların sosyal ve ekonomik olarak güçlenmesine katkı sağlamayı amaçlayan destek projesiyle fondan hibe alarak, Türkiye’nin 20 farklı ilinde, dezavantajlı durumdaki 33 binden fazla kadına ulaştı. Solar Age ve Basmane’de Okula Dönüş Programları ile fon desteği alan İmece İnisiyatifi Derneği, 60 kadını güneş enerjisiyle tanıştırırken, 30 kadının gelirlerinin artmasına destek oldu.
L’Oréal, iş birliği yaptığı tedarikçi ekosisteminin de kadın istihdamını desteklemesini önemsiyor
L’Oréal Grup, sürdürülebilirlik programı kapsamında 2030’a kadar dezavantajlı topluluklar içerisinde 100 bin kişinin istihdam edilmesine yardımcı olmayı amaçlıyor. Tedarikçilerini ve iş ortaklarını da sürdürülebilir dönüşüm sürecine dahil eden L’Oréal, küresel çapta 85 binden fazla kişinin istihdamına aracı oldu. Bu rakamın yüzde 50’sini ise kadınlar oluşturuyor. L’Oréal Türkiye, 2024 yılında da iş birliği içinde olduğu tedarikçi ağı aracılığıyla kadın istihdamına destek olmayı sürdürecek.
L’ORÉAL TÜRKİYE, ANLAMLI MARKALAR DEVRİMİYLE HAYATA GEÇİRDİĞİ PROJELERİYLE DE KADINLARIN HER ZAMAN YANINDA
L’Oréal Paris “Stand Up” Programı ile Türkiye’de 122 bin kişi sokak tacizine karşı eğitim aldı
L’Oréal Paris ve Ipsos iş birliği ile kapsamında gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, sokak tacizi dünya genelinde kadınların bir numaralı problemi ve kadınların yüzde 80’inin hayatlarında en az bir kez sokak tacizine maruz kalıyor. Kadınları güçlendirmeyi ve sokak tacizi konusunda farkındalık yaratmayı hedefleyen L’Oréal Paris, “StandUp – Sokak Tacizine Karşı Dur” Projesi ile kadınlara sahip oldukları gücü hatırlatıyor. L’Oréal Paris, dünya çapında 1,6 milyon kişinin bu eğitimi almasını sağladı. Türkiye’de ise 122 bin kişi 5D eğitimden faydalandı. Türkiye, eğitim verilen kişi sayısında Avrupa ülkeleri arasında ilk sırada yer alıyor.
Vichy, “Dermokozmetik Uzman Eğitimi ve İstihdam Programı ile Hatay’da kadın istihdamına veriyor
Vichy, Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) ve Boğaziçi Üniversitesi Yaşam boyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) iş birliği ve L’Oréal Vakfı’nın desteğiyle Hatay’da başlattığı “Dermokozmetik Uzmanı Eğitimi ve İstihdamı Programı” ile depremden etkilenen kadınlara el uzatıyor. Proje kapsamında depremden etkilenen 120 kadına, iki ay boyunca toplam 64 saat fiziki eğitim verilecek. 16 seans olarak gerçekleştirilecek program kapsamında; BÜYEM tarafından satış teknikleri, iletişim, müşteri deneyimi ve sürdürülebilirlik konularında; L’Oréal eğitmenleri tarafından ise cilt ve cilt sağlığı, ürün eğitimleri ve vaka çalışmalarını içeren eğitimler gerçekleştirilecek. Eğitimlerin tamamlanmasının ardından, kadınlar için Eczacı Odaları ile Vichy referansıyla düzenlenecek görüşmelerle Hatay ve çevre illerdeki istihdam fırsatları desteklenebilecek.
Lancôme, Write Your Future ile kadınların iş hayatı yolculuklarında yanlarında oluyor
Lancôme, profesyonel beceri geliştirme ve girişimcilik eğitimleri, birebir mentorluklar, teşvik ve ağ oluşturma gibi destek programlarıyla 2017’den beri dünyanın her yerinden, potansiyellerini gerçekleştirmek isteyen kadınlara ulaştığı Write Your Future programını Türkiye’de KAGİDER iş birliği ile yürütüyor. Lancôme, Write Your Future programı ile genç kadınların iş hayatı yolculuklarında yanında yer alarak destek sağlıyor. Program kapsamında kadınlar, mülakat tekniklerinden sunum becerilerine kadar temel öğretileri öğrenebilecek, mentorların deneyimlerinden faydalanabilecek.
Kérastase ‘Power Talks’ ile 50 mentor ve mentee buluşuyor
Kérastase, KAGİDER ile gerçekleştirdiği “Power Talks” mentorlük programı ile kariyerlerine yeni başlayan genç kadınların özgüvenlerini artırarak, onların kariyerlerinde daha emin adımlarla devam etmelerine destek oluyor. Projenin ilk aşamasında 50 mentor, 50 mentee ile bir araya geliyor.
La Roche-Posay, bez bebek üretimi ile kadınları iş gücüne dahil etti
La-Roche Posay, ekonomik imkanları sınırlı ev kadınlarını iş gücüne dahil ederek, onların ürettiği bez bebekleri La-Roche Posay Lipikar ürünleriyle birlikte hediye etti. Proje kapsamında kadınlar ürettikleri 22.500 bez bebekle ekonomik kazanım sağladılar.
Skinceuticals, kadim cimem geleneğini canlandırdı
Skinceuticals, tasarımcı Aslı Filinta ile Hatay’ın unutulmaya yüz tutan el sanatlarından “Buğday Sapı Örücülüğü”nü günümüze taşıyor. Hazek Kadın Kooperatifi ile iş birliği gerçekleştirerek ‘’Değer Katmak Elimizden Gelir’’ projesini hayata geçiren Skinceuticals, geçtiğimiz yıl 350 kadına ve ailesine dokunarak, kadim buğday örücülüğü zanaatını kuşaktan kuşağa aktarılmasını sağladı. Proje kapsamında üretilen 4.000 adet çanta için ortalama 7 ton buğday ve 40 dönüm tarla hasadına denk gelen bir buğday tüketimi oldu ve hepsi geri dönüştürüldü. Hataylı kadınlar tarafından el emeği ile yapılan cimemler Aslı Filinta tarafından tasarlanan çantalara dönüşürken, genç kadınlar buğday sapı örücülüğünü öğreniyorlar. Bu yıl da devam edecek proje ile unutulmaya yüz tutan bir el sanatı geleceğe taşınıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı