Mevcut düzenlemeye göre yalnızca 50 cc üstü motorlara sahip motosikletlerde trafik sigortası zorunlu. 49 cc ve altındaki araçlar ise kapsam dışında bulunuyor. Hazırlanan kanun teklifi yasalaşırsa, yaklaşık 1,2 milyon düşük hacimli motorlu bisiklet de zorunlu sigorta kapsamına alınacak. Böylece olası kazalarda maddi hasarların karşılanması güvence altına alınacak.
TRAFİKTE 4,3 MİLYON MOTOSİKLET SİGORTASIZ
Türkiye’de trafiğe kayıtlı toplam 6 milyon 770 bin motosiklet bulunuyor. Bunların 5,5 milyonu sigorta zorunluluğu kapsamındayken, sadece 2,4 milyonunun geçerli bir poliçesi var. Yani sigortası zorunlu olmasına rağmen 3,1 milyon motosiklet sigortasız şekilde trafikte dolaşıyor. Buna, 50 cc altındaki muaf araçlar da eklendiğinde, trafikte toplam 4,3 milyon sigortasız motosiklet olduğu ortaya çıkıyor.
KAZALARDA MAĞDURİYETİN ÖNÜNE GEÇİLECEK
Uzmanlara göre düzenlemenin hayata geçmesiyle birlikte sigortasız araç oranı düşecek, kazalarda hem sürücüler hem de üçüncü şahısların mağduriyeti büyük ölçüde engellenecek. İçişleri Bakanlığı, bu adımı trafik güvenliği açısından kritik bir reform olarak değerlendiriyor.