İkinci el oto pazarında fiyatlar düşüyor: İşte yıl sonu beklentileri




İkinci El Otomobil Piyasasında Fiyatlar Düşüyor: İşte Yıl Sonu Beklentileri

Haber Merkezi

Otomotiv sektörünün önde gelen veri ve ikinci el fiyatlandırma şirketlerinden Cardata, güncel veriler ışığında Nisan 2025 itibarıyla piyasa değerlendirmesini ve 2025 yılı sonu beklentilerini kamuoyu ile paylaştı.

Cardata İş Geliştirme Direktörü Süleyman Yayla, ikinci el araç fiyatlarının son altı aydır yatay bir seyir izlediğini belirtti.

FİYATLAR DÜŞÜYOR

Yayla, Mart-Nisan 2025 döneminde sıfır otomobil ve SUV fiyatlarında yüzde 4, hafif ticari araçlarda ise yüzde 3’lük bir düşüş gözlemlendiğini ifade etti.

Aynı dönemde ikinci el araç fiyatlarının ise genel ortalamada yüzde 1,5 oranında gerilediğini ekledi.

“İKİNCİ EL” FİYATLARINDA REEL DÜŞÜŞ

Süleyman Yayla, “İkinci el fiyatlar için tam anlamıyla balon söndü, fiyatlar normale döndü diyebiliriz.” değerlendirmesinde bulundu.

Reel olarak ciddi bir değer kaybının yaşandığına dikkat çeken Yayla, 2024 yılında ikinci el fiyatlarında yüzde 14’lük nominal artış olmasına karşın enflasyonun yüzde 45 olarak gerçekleştiğini hatırlattı.

Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın ise nisan ayı verilerinin ikinci el otomobil piyasasındaki durağanlığı net bir şekilde ortaya koyduğunu ifade etti.

Yalçın, ikinci el araç fiyatlarının dip seviyede olduğunu ve piyasada genel bir bekleme psikolojisinin hakim olduğunu kaydetti.

PİYASADAKİ DURAĞANLIĞIN NEDENLERİ

Yılın ilk çeyreğinde yaklaşık 1,5 milyon ikinci el otomobil satıldığını belirten Hüsamettin Yalçın, fiyatların geldiği dip seviyenin dikkat çekici olduğunu söyledi.

Fiyatlardaki bu durağanlığın temel nedenleri arasında yüksek faiz oranları ve krediye erişimdeki zorlukların ilk sıralarda yer aldığını belirtti.

Taşıt kredisi maliyetlerinin artması ve tüketicilerin krediye ulaşmakta zorlanmasının piyasayı olumsuz etkilediğini ifade eden Yalçın, sıfır araç kampanyalarının da önemli bir etken olduğunu ekledi.

İKİNCİ EL PİYASASINDA SON DURUM VE BEKLENTİLER

İkinci el otomobil pazarında ortalama ilan süresinin 40 güne kadar uzadığına dikkat çeken Yalçın, alıcıların pazarlık odaklı davrandığını, satıcıların ise fiyatlamada daha esnek olduğunu söyledi.

Yalçın, 1-3 yaş arası ekonomik ve düşük hacimli araçlara olan ilginin devam ettiğini, ancak yatırım amaçlı alımların durma noktasına geldiğini ve piyasada sadece gerçek ihtiyaç sahiplerinin kaldığını belirtti.

Yılın geri kalan döneminde ikinci el otomobil satışlarının artabileceğini öngördüklerini ifade eden Yalçın, Cardata olarak 2025 yılı toplamında 8-9 milyon adetlik bir ikinci el satışı beklediklerini açıkladı.


Related Posts

Google’den yapay zeka devrimi! Chrome ve Android’le ilgili önemli gelişme

Google, Android ve Chrome platformlarına entegre ettiği yeni yapay zeka (AI) ve erişilebilirlik özellikleriyle teknoloji dünyasında ses getirdi. Küresel Erişilebilirlik Farkındalık Günü’nde duyurulan güncelleme, Android 15 ve üzeri işletim sistemine …

Teknolojik güvenli sürüş yatırımı kazaları yüzde 47 azalttı

Trafik Haftası vesilesiyle güvenli sürüşün önemine dikkat çeken GetirAraç, güvenli sürüşe yönelik teknoloji yatırımlarıyla ağır kaza/hasar oranında yüzde 47 iyileşme sağlandığını duyurdu.

Kulaklık takmayı sevmeyenler dikkat! Koltuğa ses sistemi ekleyen cihaz

Ofis ve oyuncu koltuklarıyla uyumlu olan Clio duyuruldu. Kulaklık takmayı sevmeyenlere odaklanan bu cihaz THX Spatial Audio’yu desteklediği gibi 14 saate kadar pil ömrü sunuyor.

Yapay zeka asistanı Gemini’ye doğrudan erişim genişletildi

Samsung, Galaxy A Serisi’nin bazı modellerinde, tek tuşla Google’ın yapay zeka (A) destekli asistanı Gemini’ye doğrudan erişimi genişletti.

Türk Telekom’dan mobilde tarihi rekor: Son on yılın en güçlü birinci çeyrek performansı

Türkiye’nin dijital dönüşümünün öncüsü Türk Telekom, geleceğin teknolojilerine yönelik faaliyetlerine ve yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. 2025 yılı birinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıklayan Türk Telekom, öncü iş kollarındaki büyüme ile yıla güçlü bir başlangıç yaptı.

Zuckerberg’den TikTok itirafı: Bizi fena geçti

Meta’nın tepe yöneticileri, Facebook ve Instagram’ın artık sosyal medyada öncü değil, yarışa sonradan katılan “rakip” konumunda olduğunu kabul ediyor. ABD Federal Ticaret Komisyonu’nun (FTC) Meta’ya karşı açtığı antitröst davasında ortaya çıkan yeni belgeler, şirketin TikTok karşısındaki zor durumunu gözler önüne serdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir